MultiChoice won’t be drawn on claims it’s cutting ANN7

The Sunday Times is reporting that MultiChoice is considering canning the Gupta-owned news channel.

Outside the Gupta-owned ANN7 offices in Midrand. Picture: Barry Bateman/EWN.

JOHANNESBURG - MultiChoice has refused to be drawn in on allegations that it's considering removing Gupta-owned ANN7 as one of its channels.

The Sunday Times is reporting that the pay TV giant is considering canning the channel after receiving a number of complaints about its failure to adhere to programming standards.

According to the Sunday Times, ANN7's contract with MultiChoice is due to expire in August.

Oakbay Investments has apparently told its employees that the company can only secure their jobs until June after the country's four major banks cut ties with all Gupta-owned businesses.

MultiChoice would be the latest organisation to cut ties with the controversial family following revelations of their relationship with President Jacob Zuma.

The pay TV giant has declined to comment on the Sunday Times' reports saying only that there have been no developments regarding its contract with ANN7.